مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

پرسش مهر 97 پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟

پرسش مهر 97 پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟

چکیده

همه ما گاهی در زندگی با چالش ها و مشکلاتی مواجه می شویم. در برخورد با این دشواری ها، در اختیار داشتن منابع و مهارت هایی که به ما کمک می کنند تا به بهترین شکل ممکن از عهده ی حل مشکلات خود برآئیم و تسلی بخش است. انتقاد مهم به تعلیم و تربیت رسمی این است که به برخی مهارت های حرفه ای و ابزاری و تنها بر بعد شناختی تمرکز کرده است و به دیگر ابعاد فکری و روانی و اجتماعی توجهی ندارد. ضرورت یاری افراد جهت رشد بهتر مهارت های زندگی و معیشت خود، رفته رفته از اهداف مهم آموزش و پرورش تلقی می شود. مدرسه علاوه بر کارکرهای رسمی آموزش خواندن و نوشتن باید در زمینه های آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان نیز ایفای نقش کند. تاکید بیش از حد بر اطلاعات و دانش نظری، دانش آموزان را از یادگیری مهارت های ضروری زندگی محروم می سازند. آموزش اخلاق و مهارت های زندگی هدف اصلی دستگاه آموزشی- تربیتی است اما چه راه کارهایی برا آن مدنظر است تا قوه ی خلاقیت دانش آموزان بارور شود و بر عرصه ی دانش و زندگی از آن بهره مند شوند. آموزش و پرورش در جوامع بشری برای بهبود وضعیت زندگی انسان ها و تربیت نیروی انسانی موثر در رشد جامعه تلاش می کند، حال آن که در کنار مهارت های عمومی (خواندن و نوشتن و ...)، رسیدن فراگیران به تفکر منطقی از اهداف اصلی فرآیند تعلیم و تربیت است که دولت ها برای آن از منابع عمومی کشور هزینه می کنند در واقع صرف این هزینه با تاثیر چندین برابر در رشد جوامع، سرمایه گذاری بسیار موفق و نتیجه بخش است.

مجموعه مهارت های زندگی به توانمند ساختن افراد در زندگی حال و آینده تاکید دارد و متمرکز بر شکوفایی توانایی های بالقوه ی افراد است. چنین مهارت هایی تصمیمات متعهدانه فرد را دربرمی گیرد. مسئولتی پذیری یا تعهدفردی، مفهوم مثبتی است که طبق آن افراد نسبت به سلامت و اتخاذ تصمیماتشان در مسائل زندگی خود متعهد هستند. هدف نهایی مهارت های زندگی این است که افراد مسئولیت برتری و شایستگی فردی خویش رابپذیرند. در نتیجه مجموعه مهارت های زندگی هم اهداف پیشگیرانه دارد و هم کنترل و مدیریت مشکلات.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، هدف از آموزش مهارت های زندگی، افزایش توانایی های روانی اجتماعی و در نهایت پیشگیری از ایجاد رفتارهای آسیب زننده با بهداشت سلامت و ارتقای سطح روانی افراد است

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 20

آماده پرینت گرفتن

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسئله. 2

اهداف و ضرورت تحقیق.. 4

مهارت های زندگی.. 4

اهداف آموزش مهارت های زندگی.. 6

موارد کاربرد مهارت های زندگی: 6

الف) افزایش سلامت روانی و جسمانی.. 6

ب) پیشگیری از مشکلات روانی، رفتاری و اجتماعی شامل پیشگیری از: 7

آثار مثبت آموزش مهارت های زندگی.. 7

پیامدهای نیاموختن مهارت های زندگی.. 8

توسعه و بهبود مهارتهای زندگی.. 9

کارگاه آموزشی.. 9

آموزش در عمل. 9

آموزش به افراد آسیب‌پذیر. 9

مهارتی که باید در مدرسه تدریس شوند. 10

علوم کامپیوتر. 10

مهارت های خواندن. 10

تکنیک های مدیریت زمان. 11

آموزش جستجو و درخواست برای یافتن شغل. 11

مدیریت داشته های مالی.. 11

مهارت های زنده ماندن در شرایط سخت.. 11

هنر مباحثه و فن بیان. 12

مهارت های دفاع شخصی اولیه. 12

مهارت حفظ سلامت روان. 12

نتیجه گیری و پیشنهادات.. 13

منابع: 14


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
filem97_1987797_7603.zip125.2k





مقاله پرسش مهر 97 - 98 آموختن چه مهارتهایی در مدارس برای زندگی مهم است

مقاله پرسش مهر 97 - 98  آموختن چه مهارتهایی در مدارس برای زندگی مهم است در این کشورها اهمیت آموزش مهارتهای زندگی  به کودکان و نوجوانان، بیشتر از سایر وظایف آموزش و پرورش از جمله آموزشهای تخصصی علوم و فنون است. این نوع نگاه و روش به  به مدرسه  و کارکرد آن نگاه و روش درستی است. چرا که  تاثیرات مهمی بر آینده جامعه  دارد.در جامعه ای که مدارسش مهارتهای زندگی را به درستی آموزش می دهند ،آسیبهای اجتماعی کمتری  به وجود می آید،شهروندان از آسایش و آ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 4,000 تومان