مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

پروژه مطالعه‌ي موردي موانع و راهكارهاي بهبود فرآيند مديريت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزي با رويكرد سيستمي

پروژه مطالعه‌ي موردي موانع و راهكارهاي بهبود فرآيند مديريت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزي  با رويكرد سيستمي

  مقدمه

بهره‌مند نمودن افراد جامعه از خدمت آموزش و پرورش يكي از سياست‌هاي مهم متوليان امر تعليم و تربيت در كشورمان است كه افراد حائز شرايط را وارد چرخه رسمي علم و تحصيل نمايد و به عبارتي «آموزش براي همه را» عملي سازد. لذا كاهش نرخ بي‌سوادي و تحت پوشش قراردادن فراگيران و افزايش پوشش تحصيلي يكي از دغدغه‌هاي مسئولين نظام آموزشي علي‌الخصوص در مناطق محروم و كم برخوردار مي‌باشد. در اين راستا يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش در مناطق محروم ايجاد مراكز شبانه‌روزي است كه مي‌بينيم با سرمايه‌گذاري قابل توجهي اعم از انساني و مالي و تجهيزاتي تاسيس شده است كه هرساله با جذب و نگهداري درصد قابل ملاحظه‌اي از دانش‌آموزان فعاليت آموزش و پرورش خود را شروع مي‌نمايند، زيرا با توجه به اهميت و جايگاه مدارس شبانه‌روزي شناخت عواملي كه در تحت پوشش بردن بيشتر دانش‌آموزان موثر است و چگونگي نگهداري پوياي فراگيران در جهت تحقق هدفهاي آموزشي از موضوعات اساسي در سيستم مدارس شبانه‌روزي است كه بايستي مورد مداقه قرار گرفته و تدابير اثربخش‌تري در اين خصوص اتخاذ نمود.

 

در حقيقت به خاطر رسيدن به هدفهايي چون كاهش افت تحصيلي، ارتقاع و سطح كيفي آموزش، استفاده بهينه از نيروي انساني و امكانات در مناطق كم‌ جمعيت، توجه به مقوله نگهداري و جذب فراگيران در مدارس شبانه‌روزي را ضروري مي‌سازد.

2-1 : بيان مساله :

     با عنايت به اهداف مصوب و تخصيص منابع در هر سازمان ، مديريت آن سازمان موظف است در جهت رسيدن به اهداف مورد نظر اقدامات لازم و موثري را انجام دهد امورات شبانه روزي نيز به تبعيت از تعريف مدرسه »مدرسه سازماني است كه برمبناي معيارهاي رسمي تاسيس مي‌شود و با نظارت ادارات آموزش و پرورش ، مسئوليت اجراي برنامه‌هاي مصوب پرورشي و آموزشي كشور را در سطح تحصيلي معين عهده دار مي‌گردد.جهت اجراي صحيح و اثر گذاربر برنامه هاي مصوب آموزشي و پرورشي موظف است اقدامات موثري  را انجام دهد .

 

     يكي از عناصر مهم هر سيستم آموزشي ، دانش آموزان آن سيستم مي‌باشند بدون ترديد توجه و عدم توجه به مقوله دانش آموزان در شبانه روزيهاي كاغذكنان در تحقق و عدم تحقق اهداف مورد نظر نقش به سزايي دارد با توجه به امكانات و تجهيزات و منابع انساني كه صرف مي شود حائز اهمييت بسياري است .

 

لذا اين تحقيق به مطالعه موانع و راهكارهاي بهبود فرايند مديريت دانش آموزان مدارس شبانه‌روزي كاغذكنان بارويكرد سيستمي مي پردازد سپس توصيه هاي لازم را جهت برنامه ريزي موردي آموزشگاهي به مديران شبانه روزي منطقه كاغذكنان توصيه مي نمايد.

 


 تعداد صفحات 145 word

 

 

طرح تحقيق

مقدمه

2-1 : بيان مساله

3-1: اهميت و ضرورت موضوع تحقيق

4-1: اهداف تحقيق

5-1: سوالات تحقيق

6-1: تعاريف عملياتي متغييرها

7-1: محدوديتهاي تحقيق و محقق

مفاهيم سيستم

مفاهيم:

تعريف:

عناصر سيستم

وروديها

فصل دوم

ادبيات تحقيق

نگرش سيستمي

الگوی بنیادی ولی معمولی سیستمها

اختصاصات سازمان اداری در تحلیل سیستمی

تفكر سيستمي

ويژگي‌هاي نظريه عمومي سيستم‌ها

درجات سيستم از نظر بولدينگ

استفاده از تحليل سيستمي در برنامه‌ريزي آموزش درسي

كلاس به صورت زيرسيستم مدرسه

سابقه مدارس  شبانه روزي در آموزش و پرورش منطقه كاغذكنان

آمار كلاسهاو تعداد دانش آموزان مدارس شبانه روزي

سرانه و جيره غذايي مدارس شبانه روزي در سالتحصيلي (82-81 )

روستاهاي تحت پوشش مدارس شبانه روزي

روستاهای دارای دانش آموزان حائز شرایط ورودی به مدارس شبانه روزی

ارتقاي پايه تحصيلي در مدارس شبانه روزي نسبت به ساير مدارس منطقه كاغذ كنان

جايگاه مدارس شبانه روزي منطقه كاغذ كنان در استان آذربايجان شرقي خرداد82

فصل سوم

روش تحقيق

روش گردآوري داده‌ها

فصل چهارم

تجزيه و تحليل اطلاعات

یک تحلیل سیستمی

عوامل موثر در ادامه تحصيل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزي

عوامل موفقيت دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزي

تاثير ميزان عوامل در ترك تحصيل دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزي

ميزان تاثير عوامل در عدم ثبت نام و عدم ادامه تحصيل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزي

فصل پنجم

خلاصه، ‌نتيجه‌گيري و پيشنهاد

جمع بندی سیستمی

خلاصه و نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ

اساسنامه مدارس شبانه‌روزي

اساسنامه مدارس شبانه‌روزي

فصل اول: كليات

فصل دوم: شرايط و نحوه تأسيس

فصل سوم: سازمان اداري آموزشي و نحوه اداره مدارس شبانه روزي

فصل چهارم: شرايط پذيرش و تحصيل دانش آموز

فصل پنجم: ساير موارد

چارت سازماني مدارس شبانه روزي

نمونه پرسشنامه


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,550 تومان
(شامل 15% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mod145_390378_5891.zip1.5 MB