مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین

 مديريت زنجيره تامين رويكرد جديدي است كه در سالهاي اخير بر مديريت عمليات حاكم شده است . زنجيره تامين شبكه از مراكز توزيع است كه يكي از وظايف آن تبديل مواد خام به محصولات نهايي و توزيع آنها در ميان مشتريان است . مديريت زنجيره تامين فعاليتها را طوري هماهنگ مي‌كند كه مشتريان بتوانند محصولات را با كيفيت بالا و با حداقل هزينه به دست آورند . مديريت زنجيره تامين مي تواند براي شركت مزيت رقابتي فراهم سازد .

مديريت زنجيره تامين اشتياق شركت را براي همكاري و رقابت افزايش مي‌دهد .

رويكرد جديدي كه در سالهاي اخير بر مديريت عمليات حاكم شده ، رويكرد مديريت زنجيره تامين(SCM)   است. زنجيره تامين شبكه‌اي از تسهيلات و مراكز توزيع است كه وظايف تهيه و تدارك مواد خام ،‌تبديل آن به محصولات نهايي و واسطه‌اي و توزيع اين محصولات نهايي يه مشتريان را انجام مي‌دهد .

در طول دو دهه اخير ،‌مديران شاهد يك دوره تغييرات شگرف جهاني به واسطه پيشرفت در تكنولوژي ،‌جهاني شدن بازارها و شرايط جديد اقتصاد سياسي بوده‌اند . با افزايش تعداد رقبا در كلاس جهاني ، سازمانها مجبور شدند كه سريعاً فرآيندهاي درون سازماني را براي باقي ماندن در صحنه رقابت جهاني بهبود بخشند . در دهه ‌هاي 70-1960 سازمانها به توسعه جزئيات استراتژي‌هاي بازار همت گماردند كه بر برآورده كردن ›› رضايت ‹‹ مشتريان متمركز بود .

آنها بدين درك نايل آمدند كه مهندسي و طراحي قوي و عمليات توليد منسجم و هماهنگ ،‌ پيش نياز دستيابي به نيازمنديهاي بازار و در نتيجه سهم بازار بيشتر است . بنابراين ، طراحان مجبور شدند كه ايده‌آل‌ها و نيازمنديهاي مورد نظر مشتريان را در طراحي محصولات خود بگنجاند و در حقيقت محصولي را با حداكثر سطح كيفي ممكن ، در حداقل هزينه ، توام با ايده آل‌هاي  مورد نظر مشتري روانه بازار سازند . در دهه 1980 با افزايش تنوع در الگوهاي مورد نظر مشتريان  ، سازمانهاي توليدي به طور فزاينده اي به افزايش انعطاف پذيري در خطوط توليد ، بهبود محصولات و فرآيندهاي موجود و توسعه محصولات جديد براي ارضاي مشتريان علاقه‌مند شدند كه اين موضوع – به نوبه خود – چالشهاي جديدي را براي آنها رقم زد . در دهه 1990 به موازات بهبود در توانمنديهاي توليد ،‌مديران صنايع درك كردند كه مواد و خدمات دريافتي از تامين كنندگان مختلف تاثير بسزايي در افزايش توانمنديهاي سازمان به منظور برخورد با نيازمنديهاي مشتريان دارد كه اين امر به نوبه خود ، تاثير مضاعفي در تمركز سازمان و پايگاههاي تامين و استراتژي‌هاي منبع ‌يابي بر جا نهاد . همچنين مديران دريافتند كه صرفاً توليد يك محصول كيفي ، كافي نسبت ، در واقع تامبن محصولات با معيارهاي مورد نظر مشتري ( چه موقع ،‌ كجا ، چگونه ) و با كيفيت و هزينه مورد نظر آنها ، چالشهاي جديدي را به وجود آورد

 

 تعداد صفحات 92 word

 

مقدمه. 3

فصل اول. 5

زنجيره ارزش ، عرضه و تقاضا 10

مشتريان. 12

مشتريان. 12

مشتريان. 12

رده اول. 12

رده اول. 12

رده اول. 12

رده‌دوم. 12

رده‌دوم. 12

رده‌دوم. 12

رده اول. 12

مشتريان. 12

رده‌دوم. 12

نياز به مديريت زنجيره تامين. 13

رقابت جديد. 16

از همكاري تا اشتراك مساعي. 16

اجزاي سازنده 18

برنامه‌ريزي سلسله مراتبي توليد. 21

فصل دوم. 25

معيارهاي عملكرد 26

تحليل زنجيره تامين. 28

شاخص‌ها و سيستم‌هاي مربوط به شاخص‌ها 29

عملكرد تحويل. 32

عملكرد تكميل سفارش.. 32

تكميل كامل سفارش.. 33

واكنش‌پذيري زنجيره تامين. 33

انعطاف‌پذيري توليد. 33

كل هزينه مديريت لجستيك.. 34

بهره‌‌وري افزوده كاركنان. 34

هزينه ضمانت.. 34

زمان چرخه نقد ـ به ـ نقد. 35

گردش دارايي. 35

مدل‌ SCOR.. 38

سطوح مدل SCOR.. 41

سطح 1- انواع فرآيند. 43

سطح 2- طبقات فرآيند. 44

سطح 3- عناصر فرآيند. 46

مقياس‌ها و بهترين اعمال. 47

افزايش قابليتهاي شبكه زنجيره عرضه. 55

شركتهاي استراتژيك.. 72

رده‌بندي استراتژيك تأمين كنندگان. 75

فصل چهارم. 78

تأمين خارجي. 78

تعريف تأمين خارجي. 79

هدف مدير زنجيره عرضه. 85

منابع فارسي و انگليسي. 88


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,400 تومان
(شامل 20% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 3,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
modir92_390459_2053.zip301.3k