مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

مقایسه تاب آوری ذهن آگاهی وخودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحانی وبدون اضطراب امتحانی

مقایسه تاب آوری ذهن آگاهی وخودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحانی وبدون اضطراب امتحانی

چکیده

این تحقیق که با عنوان « مقایسه تاب آوری، ذهن آگاهی و خودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان با اضطراب امتحانی و بدون اضطراب امتحانی» انجام شده است؛ از نظر هدف، كاربردي واز نظر شيوه گردآوري داده ها جزو مطالعات توصيفي و از نوع علی- مقایسه ای است. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه ای ترکیبی مرکب از4 پرسشنامه «اضطراب امتحان اسپیلبرگ(1980)، مقیاس تاب اوری کائر و دیویدسون(2003)، پرسشنامه خود سنجی پنج وجهی ذهن آگاهی بایر و همکاران(2006) وآزمون خود کارآمدی عمومی شرر و همکاران(1982)» جمع­آوری شده­اند. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های شهر پارس آباد در سال تحصیلی 93-92 تشکیل می دادند که تعداد آنها650 نفر بود. حجم نمونه نیز بر اساس جدول تعیین حجم نمونه مورگان و نیز فرمول حجم نمونه کوکران، شامل250 نفر بودکه به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شد. طبق یافته های تحقیق که با استفاده از آزمون t گروه های مستقل انجام شد مشخص شد که: تاب آوری، ذهن آگاهی و خودکارآمدی دانش آموزان دارای اضطراب امتحان با تاب آوری، ذهن آگاهی و خودکارآمدی دانش آموزان فاقد اضطراب امتحان، تفاوت دارد. همچنین، بین اضطراب امتحان دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنی داری وجود دارد.

اهمیت وضرورت موضوع

امتحانات و ازمونها یکی از بخشهای زندگی مدرن خصوصا در حیطه تحصیلی وارتقا می باشد که موجب ایجاد استرس و اضطراب در افراد می گردد . در ایالت متحده امریکا سالانه بیش از23میلیون نفر به آن مبتلا می گردند واز هر4 نفر یک نفر با ان دست وپنجه نرم می کنند (کارسون،2000) . براساس برآوردپژوهشهای مختلف،میزان شیوع اضطراب امتحان در دانش آموزان 10 تا30 درصد گزارش شده است ( مک رینولدز، موریس،کراچ دیل،1983 به نقل از ابولقاسمی ،بهرامی زاده،نجاریان،شکرکن،1383).

این برآورد در ایران برای دانش آموزان دبیرستانی 17.2 درصد گزارش شده است (ابوالقاسمی و مهرابی زاده،نجاریان،شکر کن ،1383) . بنابراین اضطراب امتحان به عنوان عامل بازدارنده در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ودانشجویان است که هزینه های هنگفتی را بر جوامع تحمیل می کند .

با توجه به شیوع بالای اضطراب امتحان وهمچنین تاثیر منفی بر روی عملکرد تحصیلی ،تاکنون تحقیقات محدودی در این زمینه انجام گرفته است .به نظر می رسد این مسئله بایستی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.ارزیابی ومقایسه عوامل تاثیر گذار بر اضطراب امتحان که در این تحقیق سه عامل تاب آوری ، ذهن آگاهی ، خودکارامدی می باشد موجب خواهد شد تا اطلاعات بیشتری نصیب محقق و جامعه تحقیقی گرددو راه را برای انجام تحقیقات ازمایشی بیشتر باز خواهد نمود.

همچنین بررسی علل دخیل در بروز اضطراب با عث می شود با آموزشهای مناسب به خانواده ها ودانش آموزان از مشکلات زیادی که تجربه مفرط اضطراب به وجود می آورد جلو گیری کرد.

1-4- اهداف تحقیق

1-4-1- هدف کلی

مقایسه تاب آوری، ذهن آگاهی وخودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان با اضطراب امتحانی وبدون اضطراب امتحانی

1-4-2- اهداف ویژه

- مقایسه مولفه های ذهن اگاهی دانش اموزان دارای اضطراب وفاقد اضطراب

- مقایسه تاب آوری دانش اموزان دارای اضطراب وفاقد اضطراب

- مقایسه خودکارامدی دانش اموزان دارای اضطراب وفاقد اضطراب

- مقایسه اضطراب امتحان دانش اموزان دختر وپسر دبیرستانهای پارس اباد

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 103

 

 

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

1-2- بیان مساله

1-3- اهمیت وضرورت موضوع

1-4- اهداف تحقیق

1-4-1- هدف کلی

1-4-2- اهداف ویژه

1-5- فرضیه‌های تحقیق

1- 6- تعاریف متغیرها

1- 6-1- تعاریف مفهومی

1- 6-2- تعاریف عملیاتی

فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق

1-2- مقدمه

2-2- مبانی نظری(ادبیات پژوهش)

2-2-1- اضطراب امتحان

2-2-2- تاب آوری

2-2-3- ذهن آگاهی

2-2-4- خودکارآمدی

2-3- پیشینه تجربی تحقیق

2-3-1- تحقیقات داخلی

2-3-2- تحقیقات خارجی

2-4- نتیجه گیری

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه

3-2- روش تحقیق

3-3- جامعه آماری وحجم نمونه

3-4- روش نمونه گیری

3-5- ابزارپژوهش

3-6- شیوه اجرا

3-7- روش­های آماری

فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها

4-1- آمارهای توصیفی

4-1-1- جنسیت

4-1- 2- وضعیت اضطراب

4-1-3- آمارهای مربوط به تاب آوری

4-1-4- آمارهای مربوط به ذهن آگاهی

4-1-5- آمارهای مربوط به خودکارآمدی

4-1-6- آمارهای مربوط به اضطراب امتحان

4-2- آمارهای استنباطی(آزمون فرضیات)

آزمون فرضیه اول

آزمون فرضیه دوم

آزمون فرضیه سوم

آزمون فرضیه چهارم

فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات

5-1- مقدمه

5-2- بحث وبررسی یافته ها

5-2- 1- یافته های توصیفی

5-2-2- یافته های استنباطی

5-3- بحث ونتیجه گیری

5-4- محدودیتهای تحقیق

5-5- پیشنهادات پژوهشی

5-6- پیشنهادات کاربردی

منابع


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
arshad103_443461_7546.zip830.4k





تبیین جامعه شناختی آگهی های ترحیم شهر اردبیل در سال 1393

تبیین جامعه شناختی آگهی های ترحیم شهر اردبیل در سال 1393 چکیده مجالس ترحیم به مجالسی گفته می شود که در آن برای شخصی که از دنیا رفته، سوگواری می نمایند و مردم با شرکت در آن به صاحبان عزا تسلیت گفته، و با آنان اظهار هم دردی می نمایند. چاپ آگهی ترحیم، یکی از اولین اقداماتی است که پس از مرگ متوفی و توسط خانواده و دوستان وی صورت می‌پذیرد .به همین دلیل این تحقیق به بررسی « بررسي رابطه بين طبقه اجتماعي متوفی با محتواي آگهي هاي ترحيم شهراردبیل&raq ...

توضیحات بیشتر - دانلود 20,000 تومان 16,000 تومان 20% تخفیف
پرفروش ترین محصولات

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه