مرکز دانلود طرح های لایه باز ... پروژه و مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها
دسته بندی محصولات
آخرین محصولات فروشگاه
محبوبترین محصولات
Hoopad Rayaneh پیشنهاد شگفت انگیز با اطمینان خرید کنید ترجمه مقاله

مقاله بررسی ابعاد مصرف‌گرایی در مجلات

مقاله بررسی ابعاد مصرف‌گرایی در مجلات

چکیده

این مقاله ازیک پایان نامه کارشناسی ارشدکه با استفاده از روش تحلیل محتوی به بررسی جامعه‌شناختی«ابعاد مصرف‌گرایی در مجلات زن روز منتشر شده در سال 91» پرداخته، اخذشده است. هدف کلّی از انجام تحقیق تحلیل محتوی آگهی‌های تبلیغاتی مجلات زن روز از نظر مصرف‌گرایی در سال 91 و اهداف فرعی شامل بررسی رابطه بین 1ـ مدگرایی و میل برای به‌روزشدن2ـ مصرف مبتنی بر ایجاد نیازهای کاذب3ـ مصرف منفعلانه4ـ مصرف تنوعی5ـ مصرف متظاهرانه6 ـ مصرف طبقه‌ای و 7ـ مصرف هویتی با مصرف‌گرایی بوده است. در این راستا با مراجعه به مبانی نظری؛ مدگرایی و میل برای به‌روزشدن از نظریه فوکو و گیدنز،  مصرف مبتنی بر ایجاد نیازهای کاذب از نظریه کازنو و شاو، مصرف منفعلانه از نظریه آدرنو و هورکهایمر، مصرف تنوعی از نظریه بوردیو و باسرمن، مصرف متظاهرانه از نظریه وبلن و زیمل، مصرف طبقه‌ای از نظریه بوردیو و باسرمن و مصرف هویتی از نظریه وارد و زیمل، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم اخذ یا استنباط شده‌اند. تحقیق حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه­ای و اسنادی و در بخش عملی، به شیوه تحلیل محتوا اطلاعات لازم از طریق مقوله‌بندی و فیش‌برداری از نمونه‌های آماری جمع­آوری شده­اند. طبق یافته‌های تحقیق؛ 1ـ مدگرایی و میل برای به‌روزشدن، 2ـ مصرف مبتنی بر ایجاد نیازهای کاذب، 3ـ مصرف منفعلانه، 4ـ مصرف تنوعی، 5ـ مصرف متظاهرانه، 6 ـ مصرف طبقه‌ای و 7ـ مصرف هویتی از ابعاد مصرف‌گرایی در مجلات زن روز هستند. نتیجه کلی پژوهش آن است که؛ در مجلات زن روز، سبک زندگی مصرفگرایانه ترویج میشود.

 

تعداد صفحات 12 word

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان
(شامل 30% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 5,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
marsh12_446369_5713.zip51.7k





تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت

تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت چکیده هدف از این تحقیق بررسی تأثیر شخصیت نام تجاری بر اعتماد، دلبستگی و تعهد به نام تجاری در صنعت مواد شوینده بوده است که بدین منظور 385 نفر از مصرف کنندگان مواد شوینده ای که از فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر تهران خرید می کنند به عنوان نمونه انتخاب و به پرسشنامه استاندار برگرفته از مقاله لوئیس و لومبارت (2010)  پاسخ گفتند. در پایان نتایج به دست آمده از پرسشنامه های تحقیق به کمک آزمون رگرس ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان 3,500 تومان 30% تخفیف

تاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس

تاثیر سرمایه فکری و تصمیمات سرمایه گذاری بر عملکرد مالی بانک های پذیرفته شده در بورس چکيده    دنیای کنونی، عصردانایی است. مواهب، دارایی های طبیعی و مشهود کلید کامیابی جوامع و سازمان ها نیستند، بلکه برخورداری و مدیریت سرمایه های نامشهود موجود در عرصه محیط پرتلاطم و چالش برانگیز سازمان ها، رمز موفقیت آنها محسوب می شوند. سازمان هایی که بتوانند این دارایی های نامشهود را به خوبی تشخیص دهند و آنها را مدیریت کنند، نسبت به رقبایشان از عملکرد بهتری برخوردار خواهند بود. جهت مدیری ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان 4,000 تومان 20% تخفیف

مقایسه تاب آوری ذهن آگاهی وخودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحانی وبدون اضطراب امتحانی

مقایسه تاب آوری ذهن آگاهی وخودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان دارای اضطراب امتحانی وبدون اضطراب امتحانی چکیده این تحقیق که با عنوان « مقایسه تاب آوری، ذهن آگاهی و خودکارآمدی در دانش آموزان مقطع دبیرستان با اضطراب امتحانی و بدون اضطراب امتحانی» انجام شده است؛ از نظر هدف، كاربردي واز نظر شيوه گردآوري داده ها جزو مطالعات توصيفي و از نوع علی- مقایسه ای است. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه ای ترکیبی مرکب از4 پرسشنامه «اضطراب امتحان اسپیلبرگ(1980)، مقیاس تاب اوری کائر و دیویدسون(2003)، پ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 20,000 تومان